rozenopdefiets.reismee.nl

El fin del viaje

Het einde van de reis... Van het einde naar het midden van de wereld. Een wereld die gigantisch blijkt te zijn, we hebben toch ons doel bereikt. Mischien heel metaforisch: als je maar doorgaat, doorzet, hoe hoog de bergen ook zijn of hoe hard de wind ook waait, uiteindelijk kom je er wel. En euphorisch gevoel toen we bij het monument van Mitad del Mundo stonden te juichen, te springen, te lachen!

Nu een paar dagen later, de fietsen staan al te vertoffen tegen de muur van de casa de ciclista in Quito, wordt dit euphorische gevoel gemengt met nog vele andere emoties. We vertellen en luisteren naar avonturen van de andere fietsers in de casa. Sommige staan klaar om te beginnen aan het grote avontuur, het onze is voorbij. Maar een avontuur was het!

En is het nomadische leven echt over? Zullen we binnenkort weer op debank thuis zitten? Al onze vrienden weer zien? (of zullen we stiekem toch door naar Alaska fietsen?)

Het was een avontuur om nooit tevergeten. Een avontuur om te delen. Met elkaar, met alle fietsers onderweg, alle lieve mensen die we zijn tegengekomen en met jullie allemaal!

Nog wat statestieken:
Aantal km: 11000km
Aantal km op de fiets: 8000km
Aantal landen: 5 (Argentinie, Chile, Bolivia, Peru, Ecuador)
Aantal lekke banden: 2 (1 per Roos)
Aantal fietsers ontmoet: 150

Un grande abrazo,
Rosaen Rosa

P.S. Onze blog is helaas gecrasht waardoor alle verhalen zijn verdwenen. Mocht je iets ervan hebben uitgeprint laat het ons weten. Heel graag!

P.S.2 Je bent een echte fietser of niet! We plannen al de volgende fietstocht en dat wordt een Tour de Holanda! We willen alle fietsvrienden en fans opzoeken! :) Dus ben je een fietsvriend of een fan plaats een reactie en wij komen langs in september!